
Tarvitsetko valmennusta hyvän viestinnän toteuttamiseen?
Useimman yrityksen ja organisaation kannalta tärkeintä on tehdä itsensä näkyväksi. Helpoiten se käy tiedottamalla omasta tekemisestä. Mutta mitä tiedottaminen oikeastaan tarkoittaa? Mitä ja miten pitäisi tiedottaa, jotta siitä saataisiin paras mahdollinen hyöty irti?
Tiedote on parhaimmillaan uutinen, josta median toimituksessa leivotaan journalistinen juttu. Juttu sanoma- tai verkkolehdessä on usein tehokkaampi ja uskottavampi kuin mainos. Lehteen ja verkkoon päätyvä juttu voi parhaimmillaan tavoittaa kerralla useita tuhansia potentiaalisia asiakkaita tai asiasta kiinnostuneita.
Aina yrityksissä ei ole täyttä ymmärrystä siitä, minkälaisella tiedottamisella ylitetään viestitulvaan hukkuvan median uutiskynnys. Aiheen ei kuitenkaan tarvitse olla elämää suurempi. Pienikin asia voi olla median näkökulmasta kiinnostava, kun se esitetään oikealla tavalla.
Esimerkki valmennuksesta
Valmennus on suunnattu yrityksen tai organisaation viestintähenkilöstölle tai yrittäjälle itselleen.
Valmennuksessa käydään läpi kiinnostavan tiedotteen looginen rakenne, otsikointi, näkökulmavaihtoehdot, kohderyhmäajattelu, paikallistaminen, tarinallistaminen, kuvien ja liitteiden merkitys sekä tiedotteiden jakelu.
Valmennuksessa myös havainnollistetaan tosielämän esimerkkien avulla, minkälainen on uutiskynnyksen ylittävä tiedote. Lähikoulutuksessa voidaan tehdä tiedoteharjoitus.
Koulutuksen kesto:
Lähikoulutuksena 1-2 tuntia (keskustelun ja kysymysten määrästä riippuen)
Etäkoulutuksena 1 tunti (Google Meet tai Microsoft Teams)
Lähivalmennuksen hinta: 760 euroa + alv (yhteen koulutukseen voi osallistua 1-10 saman yrityksen tai organisaation henkilöä)
Etävalmennuksen hinta: 560 euroa + alv (yksi organisaatio / ei henkilömäärärajoitusta)
Tarjolla on myös pidempiä 3-6 kerran valmennuksia, missä jokaiseen asiakohtaan sekä viestintäsuunnitteluun pureudutaan syvemmin. Kysy tarjousta!
Tarvitseeko yrityksesi apua viestinnässä tai viestintäsuunnitelman tekemisessä?
Viestintästrategia ohjaa yrityksen viestintätoimia kohti sen liiketoiminnallisia tavoitteita. Tämä tarkoittaa oikean viestin välittämistä oikeille ihmisille oikeaan aikaan, mikä on olennaista markkinoinnissa ja asiakashankinnassa.
Ulkopuolinen viestinnän ammattilainen tuo yritykseen erikoisosaamista ja tuoretta näkökulmaa.
Ammattilainen tuntee median toimintatavat ja osaa auttaa luomaan tiedotteita, jotka herättävät kiinnostusta. Hän voi auttaa yritystä saamaan positiivista näkyvyyttä mediassa ja tavoittamaan laajemman yleisön.
Ammattilainen voi auttaa muotoilemaan yrityksen viestit niin, että ne ovat selkeitä, vakuuttavia ja resonoivat kohdeyleisön kanssa.
Viestintäammattilainen voi kouluttaa yrityksen henkilöstöä viestintätaidoissa ja tarjota jatkuvaa konsultointia, joka auttaa parantamaan yrityksen viestintää pitkäjänteisesti.
Hyvin suunniteltu viestintästrategia voi tehdä eron menestyksen ja epäonnistumisen välillä. Ulkopuolinen asiantuntija voi tarjota korvaamatonta tukea tämän strategian kehittämisessä ja toteuttamisessa.
Kysy tarjousta viestintävalmennuksesta!